Nieuwsbrief archief

Nieuwsbrief House of Esports juni 2022

Samenwerking Pameijer


House of Esports laat steeds meer doelgroepen actief mee doen met het ruime aanbod. Zo is het GameBuddies project bij de organisatie Pameijer actief om jongeren aan te zetten tot gamen en bewegen. Het gaat hierbij om verschillende doelen die gesteld worden bij iedere programmering die gegeven wordt. Deze doelen liggen in lijn met onze Digitale Schijf van Vijf. We streven ernaar om elke week nieuwe stappen te maken om samen met deze doelgroep vooruitgang te boeken. Virtual Reality en GameTime zijn onze belangrijkste programmeringen tijdens deze activiteiten.
 

Minecraft Education

House of Esports heeft steeds meer bijzondere concepten in het onderwijsaanbod. Naast Gamen in de Maatschappij, een curriculum van 18 weken met de Digitale Schijf van Vijf, hebben we GameSkills met mediawijsheid, digitale geletterdheid, 21st Century Skills en GameGym waar we met Real Life varianten fysiek bewegen. Ook hebben we dit jaar met onze VR-Experience het project “Kijk Anne” gestart. Deze belevenis speelt zich af in Virtual Reality en gaat over Anne Frank en het Achterhuis. In aanloop naar 4 en 5 mei brachten we op diverse scholen een unieke ervaring.

Het nieuwe schooljaar beginnen we met Minecraft Education. Afgelopen week hebben we op de basisschool De Nobelaer in Oude Tonge ons game concept over de Watersnoodramp 1953 uitgeprobeerd. Volgend jaar is het 70 jaar geleden en om daar ook voor jonge mensen betekenis aan te geven, hebben we een wereld gebouwd in Minecraft Education. Tijdens dit spel moeten de spelers mensen uit huizen redden en naar hoger gelegen locaties brengen. Doorgebroken dijken moeten ze dichten met blokken en zandzakken en om op langere termijn het water tegen te houden moeten ze dijken en waterwerken bouwen. Het was een geweldig succes met enthousiaste leerlingen die samen moesten werken in een groep terwijl we verleden, heden  en toekomst met klimaatverandering bij elkaar brachten. We verheugen ons er op om dit concept verder te ontwikkelen en uit te werken.
 

Design Challenge Hogeschool Rotterdam

Op dinsdag 31 mei vond de tussentijdse presentatie plaats van de Design Challenge van de Hogeschool Rotterdam.

Vier teams bestaande uit een mix van studenten techniek en studenten communicatie en multimedia design presenteerden hun concepten bij House of Esports. Vier weken geleden hadden wij ze een zogenaamd wicked problem voorgelegd en moeten zij via design komen tot een oplossing. House of Esports denkt dat er verbetering mogelijk is in het onderwijs en dat dit haalbaar is door gamen, gamification en Esports. Ons vraagstuk is daarom: "Hoe kunnen we Esports activiteiten beter integreren in het curriculum van het Nederlandse onderwijs?”
 
De vier teams hadden allemaal uitgebreid deskresearch gedaan en betrokken doelgroepen en specialisten te geïnterviewd. Zeer indrukwekkend was het dat er eigenlijk geen enkel zwak concept te ontdekken was. Ook hadden ze zonder daarover afspraken te maken allevier een andere doelgroep gekozen, die we ook allevier herkennen en zien als prima mogelijkheid. We zijn halverwege deze spannende challenge en nu al kunnen we zien dat de conceptontwikkeling en de designskills van een hoog niveau zijn en dat we met een focus op de hele doorlopende lijn, van basisschool tot en met het voortgezet onderwijs, een inspirerende oplossing kunnen gaan implementeren om meer en beter gebruik te maken van games en Esports.

Nextgen Games

Eind mei was House of Esports te vinden in het Olympisch stadion van Amsterdam tijdens de NextGen Games. Een driedaags sportfestival voor sporttalenten en (urban) sportvarianten. Als organisatie bouwden wij onze eigen E-zone en organiseerden wij voor 3 verschillende sporten unieke Esports activiteiten. Een geslaagd evenement waarbij we Esports introduceerde als sport in de gemeente Amsterdam en we met trots 2 nieuwe producten lanceerde.
 

Vrijdag 20 mei

Op de eerste dag van de NextGen Games vonden de NextGen Talks plaats. Onze oprichter Nolan Noordzij nam hier het woord namens House of Esports. Dit leidde tot positieve reacties en interessante dialogen. Na afloop van de talks lieten wij de genodigden de wereld van Esports ontdekken met onze VR-Experience. Tegelijkertijd toverde onze eigen crew de halve atletiekbaan van het Olympisch Stadion om tot een E-zone voor het weekend. Ondanks dat het regende liep iedereen rond met een glimlach op deze geslaagde dag.
 

Zaterdag 21 mei

Op de tweede dag van de NextGen Games was House of Esports door heel het Olympisch stadion te vinden.

E-zone
Op de atletiekbaan van het Olympisch Stadion organiseerde House of Esports op zaterdag 21 en zondag 22 mei een unieke Esports Experience genaamd de E-zone. Dit stond in het teken van gamen en bewegen. Bezoekers kregen bij binnenkomst een unieke Achievements card met de verschillende uitdagingen in de E-Zone. Al gamend en sportend ontdekte deelnemers hun eigen unieke vaardigheden en vulden ze persoonlijke Achievements in.


 
E-zone: Orange E-Lions
In samenwerking met 3x3 Unites organiseerden wij de finale van het NBA2k toernooi. Op basis van het resultaat van twee voorrondes die plaatsvonden in Amsterdam in mei, namen de finalisten het tegen elkaar op voor een plek in het eerste NBA2k team van Nederland. De finale kende twee winnaars en zij mogen zich met trots en Orange E-lion noemen.
 
NIEUW: NBA2k Skill games
In samenwerking met 3x3 Unites en de NBB (Nationale Basketball Bond) organiseerde House of Esports op zaterdag 21 mei sportactiviteiten tijdens het Basketbaltoernooi.
Hier introduceerde wij onze nieuwste GameGym product: NBA2k Skill Games. Afgeleid van onze FIFA Skill Games konden deelnemers op het basketbal court aan de voorzijde van het Olympisch Stadion verschillende onderdelen doorlopen en hun eigen unieke NBA2k skill card invullen. De Skill games bestaan uit de volgende onderdelen: Vertical jumping, scoring, passing, dribbelen en VR Experience.
 
NIEUW: Madden Skill games
In samenwerking met ImpactFF (sportaanbieder van FlagFootball) introduceerde House of Esports een nieuw GameGym product: Madden Skill Games. Op het veld van FlagFootball in het Olympisch Stadion konden deelnemers verschillende oefeningen doorlopen en zo hun eigen unieke Skill games card invullen. Naast fysieke onderdelen kunnen deelnemers een VR-Experience beleven waarop geoefend werd in een vol American Football Stadion.
 

Zondag 22 mei

Op de derde en laatste dag van de NextGen Games organiseerde House of Esports naast de E-zone in samenwerking met de Vechtsportbond een uniek Tekken toernooi genaamd ‘Fighting Hour’.

Tekken Toernooi
The Fighting hour is een Esports Experience bestaande uit verschillende onderdelen waaronder een Tekken toernooi, GameTime met UFC en een VR-Experience met het boks spel Creed. Tijdens het Toernooi kregen de winnaars een unieke trofee in de vorm van en controller. Het evenement vond plaats in Sporthallen Zuid op vier minuten loopafstand van het Olympisch Stadion.
 
In totaal heeft House of Esports meer dan 500 unieke bezoekers gehad tijdens de NextGen Games. We hebben op unieke wijze aan bezoekers en de Gemeente Amsterdam kunnen laten zien wat het belang van Esports op het gebied van welzijn, sport en onderwijs is.

WPFG x House of Esports

De internationale spelen voor personeel van politie, brandweer, douane en Dienst Justitiële Inrichtingen vinden dit jaar voor het eerst in de historie in Nederland plaats. Van 22 tot en met 31 juli 2022 staat Nederland in het teken van de World Police & Fire Games. De havenstad Rotterdam is tien dagen lang het kloppend hart van dit grootse en bovenal unieke breedtesportevenement.
 
Ruim 10.000 politiemensen, brandweerlieden, douane- en gevangenismedewerkers afkomstig uit 70 verschillende landen doen mee aan de WPFG2022. Zij zullen actief zijn in maar liefst 63 sportonderdelen. Als House of Esports willen wij de ontwikkeling van gaming en Esports integreren tijdens dit mooie evenement. Dit doen wij door bij verschillende sporten een VR component toe te voegen voor het bezoekende publiek. Waarbij ze de desbetreffende sport kunnen ervaren in virtual reality. Wij bouwen ook een E-zone waar bezoekers deze nieuwe tak van sport kunnen beoefenen. Denk hierbij aan FIFA of NBA2K op de PS5 of racen op de racesimulators. Hiermee zijn we een bijzonder side event en hopen we ze ook te inspireren om verder te kijken in de wereld van Esports, gaming & gamification.

Even voorstellen... Jelle Markx

Mijn naam is Jelle Markx en ik ben sinds erg jong een fanatieke gamer. Bij House of Esports focus ik mij op het combineren van bewegen met Esports en Gaming om deelnemers zoveel mogelijk te leren en zoveel mogelijk plezier te laten beleven.

Opgroeien met games
Net voordat ik naar de middelbare school ging begon ik met gamen, origineel begon dit met World of Tanks op mijn laptop omdat ik ver van mijn vrienden afwoonde en me dus vaak verveelde. Later ontdekte ik via vrienden op de middelbare school het spel Combat Arms. Destijds wat dit een erg grote online first person shooter. Dit spel heb ik ontelbare uren gespeeld met vrienden en ongelofelijk veel plezier in gehad. Later ben ik overgegaan naar Counter-Strike:Global Offensive, wat ik veel op competitief niveau gespeeld heb. Tegenwoordig speel ik nog steeds Counter-Strike, VALORANT en Call of Duty. Ik heb dus nog steeds veel plezier in first person shooters. Daarnaast vind ik dat de game niet uitmaakt. Als je het met de juiste mensen speelt en veel plezier kan maken, is iedere game leuk.
 
Opgroeien met sport
Ik ben opgegroeid op de boerderij van mijn vader in de buurt van Alphen aan den Rijn. Ik heb vaak geholpen door bijvoorbeeld aardappels van het land te rijden met de trekker. Vanaf jongs af aan heb ik veel gesport, dit was voornamelijk voetbal en tennis, maar ook zeilen en schaatsen zijn voorbij gekomen. Toen ik begon met studeren ben ik Crossfit gaan doen. In de pandemie ben ik gestopt met voetbal en begonnen met American Football bij de Alphen Eagles en hier speel ik nog steeds met veel plezier.
 
Passies combineren
Afgelopen april ben ik afgestudeerd aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding aan de Hogeschool van Amsterdam. In deze periode heb ik onder andere de minor Future of Esports gevolgd en de premaster Bewegingswetenschappen aan de Vrije Universiteit. Volgend jaar zal ik hier een vervolg aan geven door verder te gaan in Bewegingswetenschappen met de master Sports en Performance Psychology aan de VU. Bij House of Esports gebruik ik deze kennis om deelnemers aan de hand van gamificatie beter te leren bewegen en te leren gamen. In beide situaties leren de deelnemers ongelofelijk veel, zowel motorische- als sociale vaardigheden. In dit concept genaamd GameGym kunnen we de twee leukste hobby’s van mijzelf en de meeste deelnemers (gamen en bewegen) combineren, super veel leren, gezonder en daardoor gelukkiger worden.
 
De toekomst
De komende jaren gaan we met de GameGym zoveel mogelijk deelnemers een fantastische tijd geven en hen zoveel mogelijk te leren. Daarnaast blijven we verschillende concepten ontwikkelen van Esports in het algemeen en de GameGym in het bijzonder. Zo kan ik mijn passie voor Esports verder laten groeien en delen met zoveel mogelijk deelnemers. Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in de ‘topsport’ Esports-wereld waar ik mijn eigen pad bewandel en in de toekomst steeds meer resultaten hoop te boeken.

Website
Twitter
LinkedIn
Instagram
Facebook
Copyright © 2018 - 2020  House of Esports
Alle rechten voorbehouden.




 
Wenst u geen emails meer van ons te ontvangen schrijf u hier uit.

Contactadres
Sporthal Nieuwe Persoonshal
Persoonsdam 139-142
3071 EE Rotterdam
info@houseofesports.nl
www.houseofesports.nl

Email Marketing Powered by Mailchimp
Nieuwsbrief House of Esports april 2022

Teach the Teacher programma


Afgelopen week waren we de gastheer van het Teach the Teacher-programma bij House of Esports Rotterdam met deelnemers uit Caribisch Nederland.

Met de Saba Comprehensive School, Gwendoline van Putten School Statia en de University of the Dutch Caribbean op Curaçao bezochten we van maandag tot vrijdag verschillende interessante locaties. We begonnen met een stadswandeling door Rotterdam en eindigden op de Pannenkoekenboot met een rondvaart. We bezochten de Esports Space in het Grafisch Lyceum, wijkcentrum de Brug in Schiedam met GameSeniors, de Jongerenhub van de Excelsior Foundation aan het Schuttersveld met de EZone en daarnaast hadden we interactieve workshops waar de deelnemers actief aan deelnamen.

We lieten de deelnemers verschillende van onze programmeringen beleven zoals VR Experience, Real Life Fortnite, GameSeniors, GameGym en GameGymWall, Gamen in de maatschappij, GameTime, GameAcademy, GameSkills and GameTech. We hopen dat we hen geïnspireerd hebben om de digitale schijf van vijf te implementeren in hun aanbod en dat we los van Becky’s House of Esports een House of Esports op alle eilanden kunnen realiseren in de komende jaren. We zijn er van overtuigd dat we het verschil kunnen maken voor veel sociale doelgroepen van alle leeftijden en elk probleem door het inzetten van Esports, Gaming en Gamification.

Projecten Hogeschool Rotterdam

Dit jaar zijn er al twee projecten van start gegaan samen met de Hogeschool Rotterdam. Beide projecten zijn ter ondersteuning en onderzoek van onze nieuwe programmering Gaming Works. Met Gaming Works wil House of Esports ruimte bieden aan talentontwikkeling bij gamers, in het bijzonder de gamers die door uitval of andere oorzaak enige afstand hebben tot de arbeidsmarkt of het vervolgonderwijs. 

Technische ICT
Het project 7/8 van de tweedejaars studenten van Technische ICT richt zich op de ontwikkeling en bouw van een testomgeving om talentonderzoek te doen naar gamers en niet-gamers. De ontwikkeling is zowel software-matig/webbased als hardware. Hiermee wil House of Esports een toegankelijk test-station bouwen waar deelnemers van onze verschillende programmeringen kunnen ontdekken over welke game-gerelateerde talenten zij beschikken op basis van hun speelvaardigheden en game-ervaring.

Design Challenge
Dit bijzondere project dat onder leiding staat van Raul Martinez Orozco is een project met maar liefst twintig deelnemers. Zij zijn verdeeld over vier teams en samengesteld uit studenten van Communicatie en Multimedia Design enerzijds en anderzijds ICT. Samen met House of Esports gaan zij aan de slag met een Wicked Problem. De probleemvraag is:
“Hoe kunnen we Esportsactiviteiten beter integreren in het curriculum van het Nederlandse onderwijs?"
Met verschillende doelgroepen en verschillende design aanpakken hopen we samen met dit project te ontdekken waar de kansen liggen om gaming en esports in een positiever daglicht te krijgen op school.

Wil je meer weten over deze projecten? Neem dan direct contact op Nolan Noordzij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nieuwe brochures

In de afgelopen weken is door ons team hard gewerkt aan de nieuwe brochures van House of Esports.

Al onze programmeringen zijn nu beschikbaar in een speciaal game-doosje die per evenement of gelegenheid is samen te stellen met de belangrijkste informatie.  Onze programmaleiders, het management, communicatie en onze grafische vormgever hebben zich samen ingezet en iets moois gemaakt. 

Een unieke themadag

House of Esports biedt scholen, bedrijven en andere instellingen een unieke themadag. Een evenement waarin gaming en esports centraal staan en waarbij plezier en ontwikkeling hand in hand gaan.

Tijdens onze themadagen zijn er veel mogelijkheden. Zo kunnen wij een echte EZone inrichten waar we race-simulatie, GameGym en game toernooien kunnen verzorgen. Ook kunnen wij de themadagen helemaal in de stijl van uw organisatie maken.

Wij bieden verschillende gegamificeerde bewegingsactiviteiten aan waaronder Real Life FIFA, Real Life Fortnite, maar ook MarioKart, Madden en NBA2K Tijdens deze themadagen geven we ook voorlichting en educatie op het gebied van gamen en een gezonde leefstijl. Onze digitale schijf van vijf vormt hiervoor te basis.

Is onze unieke themadag een evenement voor u? Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Een korte promo met hoogtepunten uit onze aanbod

Haagse Hogeschool 

Vanaf november 2022 biedt de afdeling ISPM (international Sportmanagement) van de Haagse Hogeschool een Engelstalige Minor aan: Esports, Gaming & Gamification. 

House of Esports helpt op basis van kennis, ervaring en netwerk in de Esportsbranche met het ontwikkelen van het curriculum en geeft een aantal lessen. Daarnaast ontvangen we studenten die workshops krijgen op locatie en inmiddels heeft het eerste esports toernooi plaatsgevonden op de hoofdvestiging aan het Johanna Westerdijkplein. 
 

NBA2K Voorrondes


Op 30 april en 4 mei vonden de voorrondes plaats voor het grote NBA2K toernooi, die op 22 mei plaatsvinden tijdens de NextGen Games in het Olympisch Stadion. We organiseren dit samen met 3x3 Unites en de Nederlandse Basketbalbond. De winnaar kronen we op 22 mei tot "Orange E-Lion".
 

Werkbezoek Ministerie VWS en NOC*NSF

Donderdag 13 april waren we op uitnodiging van Gemeente Rotterdam aanwezig bij Tempo’34. Tijdens een werkbezoek van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en NOC*NSF lieten we in samenwerking met Roterdam SportSupport de kansen zien die esports en gaming bieden voor sportverenigingen. 

Vanaf 2019 werkt Rotterdam aan de ambitie om de esportshoofdstad van Nederland te worden. De stad wil de kracht van esports op een positieve manier benutten. Ook sportverenigingen kunnen hierin een belangrijke rol spelen. Deze tak van sport toepassen als nieuw aanbod in het verenigingsleven biedt veel kansen. Je kunt denken aan het langer binden van leden, het uitbreiden van de wijkfunctie en het toekomstbestendig maken van verenigingen. Ook een aantal sportverenigingen ontdekt steeds meer de toegevoegde waarde van deze tak van sport.

Ben je ook nieuwsgierig wat esports voor jouw sportvereniging kan betekenen? Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

5 mei Bevrijdingsfestival in Assen:
Kijk Anne (VR)


In samenwerking met het 4 en 5 mei comité en Bevrijdingsfestival Drenthe vond in Assen op 5 mei een VR Experience Kijk Anne plaats.

In vervolg op onze tour langs een aantal Drentse basisscholen, organiseerden wij de randprogrammering "VRijheids E-zone" met de “Anne Frank VR Experience” voor alle bezoekers van het festival. In een overdekte tent stonden 16 VR brillen waar deelnemers een bezoek konden brengen aan het Achterhuis. In de ruimte stonden ook drie schermen gekoppeld aan de VR-brillen zodat toeschouwers mee konden kijken. Onze GameArea stond volledig in het teken van een aantal aan het vrijheidsthema gerelateerde games voor bezoekers van 16 jaar en ouder.

De bezoekers waren zeer enthousiaste en erg onder de indruk van de impact die deze VR Experience had. Onze VR-Experience is inzetbaar om tal van onderwerpen door zowel jongeren als ouderen te laten beleven. Is jouw interesse gewekt? Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wist je dat... Esports..?

Nederland heeft al meer dan 20 jaar een esports team dat op het allerhoogste niveau meespeelt in de wereld: Team Liquid.

We zijn vol van het Nederlands voetbal, de hockey dames en heren, wielrenners en -rensters, judoka's en turn(st)ers. Traditionele sporten zijn volop aanwezig op wereldniveau. Maar we mogen ook trots zijn op ons eigen Team Liquid, een Esports team dat zijn basis heeft in Nederland en waarvan het hoofdkantoor in Utrecht staat. 

Team Liquid is een echt sportbedrijf, ze hebben meer dan 60 topspelers uit verschillende landen en spelen op het hoogste niveau mee in alle top-games zoals League of Legends, DOTA2, Valorant, CS:GO, Rainbow Six Siege, Hearthstone, Fortnite, PUBG, Clash Royale en Starcraft. 

In de afgelopen jaren hebben ze in meer dan 2100 verschillende competities wereldwijd meegespeeld en ruim 40 miljoen aan prijzengeld opgehaald.

Wij vonden het een eer dat onze eindbaas Wim Noordzij begin maart dit jaar een bezoek mocht brengen aan Team Liquid en zijn trots op het mooiie teamshirt.

Even voorstellen... Omaima El Iraki

Na een stageperiode van zes maanden en een versnelde MBO opleiding: “ Persoonlijk begeleider” ben ik terecht gekomen in het werkveld van House of Esports. Vanwege eerdere ervaring met verschillende doelgroepen zoals gehandicapten, ouderen en dementerenden  herken ik van nature waar zorgwerk in terugkomt. Tijdens mijn opleiding heb ik verschillende presentaties gehouden voor docenten om te uit leggen waarom gamen zo belangrijk kan zijn voor deze doelgroepen.

Vanuit de gemeentes krijgen we per aanvraag KPI’s. Dit zijn Kritieke prestatie-indicatoren, afgekort dus KPI's, anders gezegd de variabelen om prestaties van ondernemingen te analyseren. Deze KPI’s zijn verdeeld over harde doelstellingen en soft doelstellingen. Harde doelstellingen bestaan uit aantal deelnemers en de hoeveelheid activiteiten. Soft doelstellingen zijn wat minder goed meetbare doelstellingen zoals het profileren van de "esports hoofdstad van Nederland" en het inzetten van esports inzetten voor bredere doelgroepen. Dit allemaal met gamen als rode draad. Hierbij hebben ligt de focus op persoonlijke ontwikkeling en talentontwikkeling, waarbij we ook balans stimuleren door middel van de digitale schijf van vijf.
 

            ”Sometimes you win, sometimes you learn.”
               - Omaima El Iraki – Social worker Gaming
 

House of Esports is ontstaan vanuit de behoefte om meer draagvlak te creëren voor jongeren en gaming in Nederland, zowel als sport, maar ook als belangrijk onderdeel van de maatschappij. Het spelen van games is zoveel meer dan alleen vermaak. Het is sociaal verbindend, educatief, legt onbekende talenten bloot en biedt een uitlaatklep. Onze activiteiten gebruiken games en sport niet zozeer als doel, maar juist als middel. Sport doet namelijk veel meer met jongeren. Het laat ze sociaal bezig zijn en zorgt voor de vereiste beweging en draagt bij aan het creëren van respect en verantwoordelijkheid. In tegenstelling tot een kinderopvang zijn we niet aan het observeren, maar echt aan het werk om te kijken of we de jongeren kunnen helpen. We gebruiken de games en sport in de praktijk om erachter te komen wat de pedagogische hulpvragen zijn bij de jongeren. 

Omaima El Iraki, Social Work specialist van House of Esports
Website
Twitter
LinkedIn
Instagram
Facebook
Copyright © 2018 - 2020  House of Esports
Alle rechten voorbehouden.




 
Wenst u geen emails meer van ons te ontvangen schrijf u hier uit.

Contactadres
Sporthal Nieuwe Persoonshal
Persoonsdam 139-142
3071 EE Rotterdam
info@houseofesports.nl
www.houseofesports.nl

Email Marketing Powered by Mailchimp

2022

2021

2020

2019

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Copyright © 2018 - 2020 Stichting House of Esports Gamen in de Maatschappij. Alle rechten voorbehouden